Computas gullpartner hos Atlassian

Atlassian tilbyr en suite av innovative produkter utviklet for å optimaliserer alle former for samarbeid, i alle typer bedrifter. De mest kjente produktene er Jira og Confluence. Millioner av brukere globalt benytter Atlassian-produkter. Computas har levert Atlassian-rådgivning i over 10 år.

– Vi har flere spesialister som leverer rådgivning og kursing, og som rent teknisk hjelper til med installasjoner hos kundene våre. Vi leverer Atlassian-lisenser og rådgivning til et 20-talls kunder hvert år og har en kundebase på om lag 50 kunder, sier Eilertsen. Han nevner blant annet NAV og Brønnøysundregistrene.

Økende etterspørsel

Trond Eilertsen sier at etterspørselen etter Atlassian-produktene er merkbart økende, både lisensforvaltning og rådgivende tjenester. Men det er få kvalifiserte leverandører i det norske markedet. Partnerskapet med Atlassian er en strategisk satsning fra Computas sin side for å møte etterspørselen.

– Stadig flere bedrifter har voksende teknologimiljøer, og i disse miljøene er Atlassian-produktene svært mye brukt, både til software-utvikling, prosjektstyring, samarbeid og kodekvalitet. Det er nok mye av årsaken til at etterspørselen øker, sier Eilertsen.

– Vi har selv vært entusiastiske brukere av både Jira og Confluence internt i Computas i over 10 år, avslører han.

Tydeliggjør kompetanse gjennom gullpartner-status

Gullpartner-status innebærer 10 omfattende sertifiseringer, på både tekniske og metodiske aspekter. I tillegg omtaler Eilertsen selskapets nesten 300 ansatte som superbrukere.

– Selv om vi har flere års erfaring med å levere Atlassian-produkter til våre kunder, er vår nye status som gull-partner viktig for å tydeliggjøre og synliggjøre denne kompetansen i markedet. Det skjer stadig spennende produktutvikling hos Atlassian, og vi ser frem til å ta del i dette videre, avslutter Eilertsen.