Computas Danmark er tildelt SKI 02.22 rammeavtale om IT-drift til det offentlige

Pressemelding 03.03.23

Året er 2033… I Danmark har det allerede vært gjennomført minst to folketingsvalg og garantert tre kommunevalg. Ja… 10 år er langt frem i tid, men det er akkurat like lang tid som kommuner, direktorater og andre offentlige organisasjoner kan kjøpe IT-driftsrelaterte tjenester fra Computas Danmark gjennom den nye SKI-rammeavtalen 02.22. Computas Danmark er blitt leverandør av it-drift på 02.22-rammeavtalen, og det er vi svært stolte av.

«Det å få kvalitetsstempel fra SKI med 02.22 og kunne levere rådgivning og konkrete løsninger innen skytjenester og migrering til skyen, passer med vår strategi for de kommende årene. Vi har bevisst og målrettet beveget oss vekk fra å være et produktfirma siden andre halvdel av 2022 og mot å bli et IT-prosjekthus, slik vi ønsker å være. Den nye rammeavtalen støtter tydeligvis denne dynamikken,» sier Regional Director i Danmark, Mikkel Ebbesen.

Computas Danmark kan nå levere vår spesialistkunnskap om drift av skytjenester, datasentre, nettverk, applikasjoner, samlokalisering, brukertjenester og sikkerhetstjenester til offentlige innkjøpere på absolutt konkurransedyktige vilkår.

Computas Danmark var allerede leverandør på SKI-rammeavtale 02.06 for standardprogramvare, og vi er glade for å kunne fortsette å støtte offentlige kunders it-utvikling med vår teknologiske erfaring og kunnskap, samt vår kjennskap til den offentlige sektor.

«I Computas Danmark tror vi at bølgen rundt bruk av skytjenester i det offentlige Danmark, som for tiden er uunngåelig høy, på et tidspunkt vil legge seg. Derfor holder vi fast ved rattet og er klare til å gå ut til det offentlige og fortelle om fordelene med skyen,» sier Mikkel Ebbesen og utdyper: «Vi er egentlig skyagnosticiske, men et langt og sterkt samarbeid med Google Danmark har gjort oss til en foretrukken samarbeidspartner for mange kunder når det gjelder å jobbe med GCP, BigQuery, LookerStudio og andre mer datarienterte verktøy i G Suite.»

Med enda en SKI-rammeavtale og de kriteriene og kravene som følger med for leverandørene, kan det offentlige Danmark trygt stole på at Computas lever opp til ønsket nivå når det gjelder faglig kvalitet, miljø- og samfunnsansvar.

Les mer om SKI 02.22-avtalen her (NB: dansk tekst).

Ønsker du mer informasjon?
Hvis du har spørsmål, vennligst kontakt:

Mikkel Ebbesen

Mikkel.ebbesen@computas.com