Computas kåret til årets Google Cloud-partner i Norge

Forrige uke inviterte Google til sin første Google Cloud-konferanse i Norden – Google Cloud Summit, siden før pandemien. 1200 deltakere fra regionen deltok. I den forbindelse ble også partner-prisen for de nordiske landene delt ut. Computas ble tildelt prisen som årets Google Cloud Partner i Norge.

Valget ble tatt på bakgrunn av flere kriterier, blant annet vekst i kundeportefølje, investering i kompetansebygging gjennom sertifiseringer og spesialiseringer og aktivitet i markedet som blant annet foredragsvirksomhet.

Administrerende direktør i Computas, Trond Eilertsen, var til stede i Stockholm for å ta i mot prisen.

— Vi har hatt et godt partnerskap med Google gjennom flere år, og det er svært hyggelig og motiverende at Google anerkjenner verdien vi bringer til våre felles kunder, sier han og fremhever Computas’ fokus på kompetansebygging som en differensiator i markedet.

— Vi har bygd en unik posisjon i Norden på Googles plattform gjennom å kontinuerlig investere i kompetansebygging og sertifiseringer siden 2015. Dette er verdsatt hos våre kunder og er ofte grunnen til at de har valgt oss som leverandør. Det er også en viktig del av vår kultur og et naturlig fokus hos våre ansatte, forteller han.

Etablert enhet i Sverige

Computas har kontorer i Oslo, Trondheim, København og Bucharest. I forbindelse med Google Cloud Summit i Stockholm, avslørte de at de satser videre i det Nordiske markedet.

— Vi har allerede kunder i Sverige, og vi ser at flere bedrifter i Sverige kan ha glede av vår ekspertise på Googles plattform. Derfor har vi valgt å etablere en egen enhet i Sverige, nærmere bestemt i Malmø der vi har kunder i dag, sier Eilertsen.